18 8 2006: Tot op heden zijn er nog geen grote rampen voorgevallen. Wel enkele klinknagels die uitgeboord moesten worden, maar dat mag geen naam hebben. Wel moesten we een "gallery of broken dreams" inrichten omdat we rib R903 een tikkie verkeerd hadden gedimpeld. Maar goed, ik vond het plafond toch een beetje kaal aandoen, dus het is wel wat knusser geworden.

Op 28 december 2006 hebben we een vervanger moeten maken voor W707F. Gelukkig geen groot probleem.

Door vermoeidheid en onoplettendheid moest ik de bevestigingsbeugels voor de linkertank twee keer maken... Normaal meet ik alles minstens drie keer na, maar toen ik in het midden van die beugels een streepje moest zetten heb ik dat voor alle zeven stuks een millimeter of vier uit het midden gedaan. Ook heb ik na het boren van de eerste niet eens gekeken of het een beetje uitkwam....

5 11 2007: Rib F715 moet eerst aan de onderkant doorgeboord worden, en pas in een latere fase worden de gaten aan de bovenkant aangebracht. Helaas... niet goed gelezen, en de gaten zitten daardoor iets te ver van de juiste plek. Vervangen dus.

15 1 2008 :Tijdens het boren van het eerste gat van de F684 gusset plate aan de firewall is die blijkbaar verschoven... vergeten vast te clecoën aan F713! En toen zat het gat niet op de juiste plek. Uithuilen en probleem oplossen dus: aan weerskanten een nieuwe klinknagel. Straks zitten er aan de rechterkant zes in, in de linkerkant vijf....

2 1 2010 2 uur

Na alle voorspoed van de afgelopen dagen is het weer tijd voor een flinke tegenslag: het blijkt dat we de verkeerde uitlaat hebben gekregen in de firewall-forward kit. Larry Vetterman bevestigde dat de uitlaat die we hebben voor een angle-valve motor is, terwijl we de M1B variant hebben. Dat wordt weer een heel gedoe met terugsturen en btw wel/niet betalen.... Iemand nog interesse in een uitlaat voor een 200pk angle valve Lycoming?

7 1 2010

Lekker een paar uurtjes de baffling-kit afgebraamd.... totdat bleek dat ook die kit niet de juiste is. De baffles zitten strak rond de motor, en we hebben natuurlijk de M1B motor. Hmmmm...